Visa ett inlägg
Oläst 2016-09-23, 15:10 #5
jtmf jtmf är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2013
jtmf jtmf är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2013
Citat:
Ursprungligen postat av clirre Visa inlägg
Jag vet att bra SEO inte är billigt, liksom all konsultation. Jag har tidigare betalat de summor du beskriver och tycker det varit värt det. I min mening är det dock många som har lockats till denna bransch för att det finns lätta pengar. Det är ju väldigt enkelt att bullshitta dig till framgång, i alla fall under en kortare period.

Däremot har jag i andra fall fått betala flera tusen för saker man kan få gratis från ahrefs.com samt betalat 1.000 kr / månaden för en textlänk på en rätt usel satellitsajt. Det är självklart först i efterhand jag fattat vad det är jag egentligen fått.
Jag håller med dig. Det finns mycket smuts inom denna bransch... Du verkar ju kunna en del om SEO själv, så:
  • Ska du anlita någon för att bygga länkar: var tydlig med vad du vill ha & kolla upp exempel och referenser
  • Ska du anlita någon för startegi/analys: var tydlig. Har sett mängder med olika "rapporter" från diverse seo-byråer och ofta är det precis som du säger. Dom dumpar typ ut data från domainstats.io och fakturerar 20k för det..

För om du inte är tydlig & kravställer så kommer ormarna fram och skördar...
jtmf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat