Citat:
Ursprungligen postat av clirre
Jag vet att bra SEO inte är billigt, liksom all konsultation. Jag har tidigare betalat de summor du beskriver och tycker det varit värt det. I min mening är det dock många som har lockats till denna bransch för att det finns lätta pengar. Det är ju väldigt enkelt att bullshitta dig till framgång, i alla fall under en kortare period.
Däremot har jag i andra fall fått betala flera tusen för saker man kan få gratis från ahrefs.com samt betalat 1.000 kr / månaden för en textlänk på en rätt usel satellitsajt. Det är självklart först i efterhand jag fattat vad det är jag egentligen fått.
|
Jag håller med dig. Det finns mycket smuts inom denna bransch... Du verkar ju kunna en del om SEO själv, så:
- Ska du anlita någon för att bygga länkar: var tydlig med vad du vill ha & kolla upp exempel och referenser
- Ska du anlita någon för startegi/analys: var tydlig. Har sett mängder med olika "rapporter" från diverse seo-byråer och ofta är det precis som du säger. Dom dumpar typ ut data från domainstats.io och fakturerar 20k för det..

För om du inte är tydlig & kravställer så kommer ormarna fram och skördar...