Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Det blir ju då inte riktigt lika intressant om man var med på den tiden där man behövde jobba 30 ggr mindre. Givet då att man har så man klarar sig.
|
För mig är det intressanta pengar, kunde jag åka tillbaka i tiden 13 år med den erfarenheten och kunskapen jag har idag så skulle jag kunna skapa nya inkomstkällor dagligen där varje genererar 20,000kr+ per månad i flera år.
Det var löjligt enkelt förr, men jag var ung och dum då och trodde det skulle vara för alltid. Med tiden ökade konkurrensen, kravet på kvalitet och arbete ökade och google började med sitt monopol artade beteende.
Men jag ger inte upp för det, har lärt mig en bra läxa av det som hänt.
Att man absolut inte får lata sig så länge möjligheten finns, gäller att arbeta extra mycket när man väl har möjligheten. Annars kan man sitta där och missa chansen som dem flesta affiliates har gjort.
Vi har fortfarande möjlighet att tjäna pengar på internet idag, visst det är svarare men möjligheten har inte försvunnit helt och bara tidsfråga innan det blir bättre.
Får inte ge upp bara för att det ser mörkt ut, solen skiner klart som alltid, bara tillfälliga moln som står i vägen.
Citat:
Jag hoppas på samma som du. Men då gäller det ju som regel att man har "gamla" grejer igång. Att starta nya grejer har jag/vi helt lagt ner sedan några år tillbaks.
|
Beror på vad man gör, har man tjänster i Sverige som kräver att man är väletablerad kan det vara svårt. Men rör det sig om något man kan fortsätta expandera i eller USA/engelska så kan man skapa mycket nytt fortfarande.
I mitt fall är det expansion i min verksamhet samt expansion till andra språk.
Har du något som fungerar fint i Sverige så finns det många EU länder/språk man kan expandera till ganska enkelt.
Beror på vad man jobbar med helt enkelt.
Får också inte glömma att det är skillnad på google och google, seo må vara svårt på engelska på grund av konkurrensen men det finns andra språk där seo är
lika lätt som för 10 år sedan.
Det kanske rör sig om mindre pengar, men pengar är pengar, varje inkomstkälla hjälper. (många bäckar små)
Jag kan till exempel i princip inget om SEO men jag har en massa top positioner i google utan att jag ansträngt mig alls. Så gör du något som går bra i Sverige och det är lätt att göra om och inte kräver kontor och supportpersonal, då du tycker jag man satsar på andra språk också.