Visa ett inlägg
Oläst 2016-09-08, 13:18 #6
elofssons avatar
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elofssons avatar

Reg.datum: Jul 2004
Perfekt med feedback kring den här typen av kampanjer som vi (Adrecord) varit hyfsat flitiga med att kommunicera ut framför allt under det senaste året på vår kampanjsida och i nyhetsbrev. Jag tror att vi är ganska ensamma om att använda det specifikt nämnda upplägget i större skala för flertalet affiliateprogram, rätta mig om jag har fel.

Upplägget med att belöna nya affiliates har helt enkelt uppkommit för att på ett smidigt sätt locka in nya affiliates att börja leverera i program. Att öka leverans med hjälp av att hitta nya affiliates och samarbeten är vårt primära och överenskomna mål med annonsörer. Hur lyckat just det här upplägget varit är en annan diskussion, men man kan väl säga att det skulle behövas lite mer kreativitet från vår sida för att nå bättre resultat både vad gäller att hitta nya affiliates och belöna befintliga.

Anledningen till att den här typen av kampanjer kommuniceras frekvent handlar mer om slentrian och dålig kreativitet från vår sida än att vi inte bryr oss om befintliga affiliates som levererar löpande år efter år.

Nu är ofta beloppen som delas ut till nya affiliates som börjar leverera avslut ganska låga, det handlar vanligtvis om 250 eller 500 kronor och det bör inte vara lönsamt att invänta den här typen av kampanjer innan man ansluter, speciellt inte då dessa kampanjer sällan används för nystartade program.

Vårt huvudfokus är att skapa goda relationer mellan affiliates och annonsörer och därför är denna diskussion alltid aktuell, även om den extremt sällan förs, och jag skulle vilja passa på att fråga vad ni skulle vilja se för typ av kampanjer för lojala och trogna affiliates. Vi, och våra konkurrenter, kan givetvis tänka själva men det blir inte alltid lyckat så alla önskemål och förslag är välkomna.
elofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat