Visa ett inlägg
Oläst 2016-09-05, 19:02 #83
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Citat:
- "Potentiellt betala en revisor 25 miljoner i månaden". Vad händer när du kanske behöver expandera nästa gång, för att tex anställa en säljare. Får han också 25% = 25 miljoner / månaden.
Glömde svara på detta.

Nej bara i början ute efter samarbete/partnerskap och är då ute efter snabbare tillväxt, pengar ger bara möjlighet till det i form av kontor och anställda.

Senare blir det bara vanliga anställda, kan ha CEO eller projektledare och liknande positioner.

Om någon vill ha andelar om 1-2 år så är det mycket stora belopp det kommer att röra sig om och till och med då är risken stor att jag tackar nej, har jag en partner får vi diskutera erbjudanden ihop, för och nackdelar. Annars kan man börsnotera bolaget och få in pengar så om det nu är pengar vi vill ha.

Men som jag nämnt tidigare, löpande utgifterna är låga så det kommer aldrig att behövas pengar utifrån.

Men att ta in delägare när det redan rullar på är inte alls något jag är intresserad av, skulle tacka nej till 50 miljoner kronor på en gång om 1-2 år. Men rör det sig om miljarder dollar varför inte?

Måste vara riktig höga siffror framöver för att jag skall gå med på nya delägare.
Lindalicious är inte uppkopplad