Visa ett inlägg
Oläst 2016-09-05, 14:39 #79
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Tack för ett bra inlägg Clirre.

Citat:
- "0% risk" - du blev sjuk innan sommaren och var tvungen att pausa företagandet. Vad händer om du blir sjuk igen? Eller något annat händer i ditt privatliv? Det finns alltid 100 saker som kan hända. Du kanske hittar en ny ÄNNU bättre idé och lägger allt fokus på den och lämnar investerarna till denna idé därhän.
Visst finns det hälsorisker, kan ramla ner för trappan idag så är det över.
Men hälsomässigt är det inget seriöst, enligt läkaren lever jag i 70 år till som en vanlig hälsosam människa.
Fick göra lite undersökningar men blev aldrig inlagt på sjukhus, till och med medans jag väntade på röntgen svar hade jag med mig arbete som jag jobbade på, så har extremt mycket motivation.

Kommer inte ändra mig till ett annat ide, är samma sak jag fokuserat på under många år.

Citat:
Det som lyser som en kraftigt röd flagga för mig är just att du inte tar in något av det som skrivs utan verkar leva i en fantasivärld där allt kommer gå som du vill av det enkla faktum att det du vill att det ska gå så.
Jag kan inte lägga alla kort öppet på ett diskussionsforum, det är det som är problemet.

Men jag kan ta ett exempel på min situation, jag använder mig av smslån som exempel.

- Jag äger 7 av 10 bästa tjänster som erbjuder smslån.
- Jag har en del kontakter som marknadsför flera av dessa tjänster via seo, facebook och andra källor.
- Det går redan bra och är ute efter att expandera.
- Det rör sig om många språk (sprider på risken och intäkterna ökar utan att utgifterna ökar.)
- Det rör sig om låga utgifter mycket vinst, vore sig det gäller offline eller online företagande så är det utgifterna som avgör hur hållbar företaget är.
Vill du t.ex. köpa ett kafe, så är det viktigaste att månadshyran kan betalas med 2-3 dagars intäkter, då är det ett bra affär.

Citat:
Emellanåt stämmer känslan till viss mån och även jag har lyckats ibland men man inser också att konkurrenterna är inte dumma de heller. När det finns ett utrymme i branschen kommer det att fyllas. Så fort någon inser att du kan har prickat en guldåder (vilket jag inte utesluter) så kommer de flockas dit likt affiliates till ett smslåne-keyword. Då gäller det att du nått en position som gör att försprånget blir ointagligt (läs Google/Amazon).
Jag har kontakt med flera "framtida" konkurrenter över skype och telefon och dem är beroende av mig och inte tvärtom, skulle jag dumpa dem och köra eget vilket är på gång nu, så är det slut på alla förutom den största konkurrenten, med slut menar jag att dem får behålla högst 10% av marknaden med lite tur.

Det är så det ligger till med många detaljer. Med noll risk är det viktigaste att om google gick i konkurs imorgon så skulle inte jag gå i konkurs, skulle förlora mer än hälften av försäljningen utan google, men långt ifrån konkurs. För mig är det lågrisk när det gäller internet affärer.

Tack för din feedback som är ganska neutralt men bra, där du inte ifrågasätter vad jag kan och inte kan och du är medveten om att du inte kan alla detaljer om vilka kort jag har i handen.
Lindalicious är inte uppkopplad