Bästa tråden på länge.
Det känns som att titta på ett extra intressant avsnitt av Dragon's Den där man inte vet om personen är riktigt klok eller ett sympatiskt affärsgeni som bara har svårt att uttrycka sig på ett sätt som gör idén rättvisa. För den bilden man får av ditt företag i denna tråd är faktiskt inte fördelaktigt, i min mening.
För, Lindalicious, du verkar vara en härligt energisk person och man kommer mycket långt på ambition och vilja. Jag känner också igen mig i den där känslan att "Herrejösses, jagharkommitpåvärldensbästaidéochärgryyym" när jag kommit på nya idéer. Fortfarande kan jag se en fantastisk potential i idéer som jag numera ger bort (
http://www.wallcloud.se/ideer-for-we...r-bortskankes/).
Emellanåt stämmer känslan till viss mån och även jag har lyckats ibland men man inser också att konkurrenterna är inte dumma de heller. När det finns ett utrymme i branschen kommer det att fyllas. Så fort någon inser att du kan har prickat en guldåder (vilket jag inte utesluter) så kommer de flockas dit likt affiliates till ett smslåne-keyword. Då gäller det att du nått en position som gör att försprånget blir ointagligt (läs Google/Amazon).
Om ditt försprång är att:
- Ha 10 års erfarenhet
- Ha 10+ kompisar som kan hjälpa dig
- Redan ha ett (nästan) fungerande system för företaget
så kommer det inte räcka.
Jag reagerar dock mest mot dina världsfrånvända benämningar som tex
- "0% risk" - du blev sjuk innan sommaren och var tvungen att pausa företagandet. Vad händer om du blir sjuk igen? Eller något annat händer i ditt privatliv? Det finns alltid 100 saker som kan hända. Du kanske hittar en ny ÄNNU bättre idé och lägger allt fokus på den och lämnar investerarna till denna idé därhän.
- Kommer kunna omsätta miljarder - Alla branscher jag arbetar i kan teoretiskt sett omsätta miljarder. Presentbranschen, som jag är aktiv i, omsätter tex miljarder i Sverige. Nu är jag medveten om att nya branscher dyker upp hela tiden (säg tex cashback shopping) och oftare än förut. Är man först ut i en sån bransch så har man såklart ett försprång som är värt en del.
- "Potentiellt betala en revisor 25 miljoner i månaden". Vad händer när du kanske behöver expandera nästa gång, för att tex anställa en säljare. Får han också 25% = 25 miljoner / månaden.
Jag utesluter inte att du hittat en guldåder och har en hel del kunskaper och egenskaper (du verkar väldigt driven) som kan bära dig en bit på vägen. Det som lyser som en kraftigt röd flagga för mig är just att du inte tar in något av det som skrivs utan verkar leva i en fantasivärld där allt kommer gå som du vill av det enkla faktum att det du vill att det ska gå så.
Slutligen, det som jag tror gör att denna tråd blir så spännande är just det faktum att du verkar vara sympatisk och mycket driven men med de negativa aspekterna som jag nämnt ovan så framstår prospektet som oseriöst. Alla är nog nyfikna att se om vi blir överbevisade i framtiden. Historien är full av människor som "ingen" trott på och som lyckats mot alla odds. Dessa skrivs de böcker och görs filmer om. Historien är dock ännu mer fylld av personer ingen trott på och, av goda anledningar, misslyckats precis enligt oddsen. Man hör rätt sällan om dem.
Hursomhelst, lycka till och fortsätt uppdatera oss. Ska bli kul att höra ett härligt "Vad var det jag sa!?" om några månader.