Citat:
Ursprungligen postat av PleasureBox
1. För att hitta domäner som är påväg att gå ut/gått ut, hur går ni tillväga? Använder ni något program som ni skulle kunna tipsa om? Ska helst vara så lättmanövrerat som möjligt men gärna så att majoriteten av domänerna som släpps finns med och att det finns med .SE samt .COM. Att det kostar gör ingenting.
Har testat DomCop's free-trial. För att få tillgång till alla upphörande domäner samt de som redan upphört så kostar det 56$ eller 98$ beroende på hur avancerat man vill ha. Samt "Domain Name Filter Pro" hos Brainstorm.domains men har inte riktigt fått grepp på hur det funkar.
PleasureBox
|
För .SE och .NU publiserar .SE en bardate lista på
https://www.iis.se/data/bardate_domains.txt. Snapbackleverantörerna visar även vilka domäner som kommer att släppas.
Citat:
2. Vilka snapback-tjänster rekommenderar ni att använda? Till .SE och .COM främst. Går det att kombinera på något sätt för att få bäst möjliga chans?
PleasureBox
|
Använd alla som har hyffsad successrate, du hittar statistik på
http://snapbackinfo.se/. Beställ hos alla, du betalar bara om dom får domänen. Just nu är de publika tjänster som lyckas få domännamn under .SE primärt weblovers.se, rymdweb.com och indukon.se.
När det gäller .COM så är reglerna lite annorlunda och vissa registrarer har exklusivitet på vissa namn då de förnyar dom själva. Godaddy Auctions, pool.com, snapnames.com och namejet.com är dock störst.
Citat:
3. Har reggat några domäner på Loopia, men deras pris jämförde sig ju rätt rejält med t.ex WK.se. 119 kronor och 10 kronor. Som jag förstått det så är det dyrare dock att registrera ett till år via WK.se samt att man själv måste säga upp avtalet 30 dagar innan, annars får man faktura med rätt dyra domäner. Så bara om man klarar sig ifrån att glömma bort alla domäner så är det inga fällor jag kan gå i ang. WK.se?
Använder även Namecheap för registrering av .COM då jag helst betalar med Bitcoin där.
PleasureBox
|
.SE har haft en kampanj som tillåter registrarer att registrera domännamn för 10:- istället för dryga 90:- under två månader per år. Det gäller enbart nyregistrering och aldrig förnyelse. Denna kampanj kommer dock försvinna inom kort.