Ämne: Google DFP
Visa ett inlägg
Oläst 2016-07-08, 17:11 #4
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2005
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar

Reg.datum: Nov 2005
Danski: Tack för den informationen, jag har hört rykten om det förut - att man får sämre Adsense-intäkter med DFP. Intressant att du kan bekräfta det! Det är ju en väldigt stor anledning till att inte byta till det.

En anledning till att jag överväger (övervägde!) att byta till DFP är att jag vill kunna sälja annonsplatser lättare på vissa specifika sajter och via DFP kunna sälja per impression etc på ett smidigare sätt. Detta är då inte kopplat till Adsense utan något annat.

Hur blir det om man inte låter DFP auto-fylla med Adsense utan att man istället sätter sin egen Adsense-kod där?

Anledningen till att jag övervägt DFP ett längre tag är för att jag var på ett möte hos Google som berättade att det fanns en massa positiva funktioner. Ett problem jag haft med Adsense-responsiva annonser är nämligen att även om jag definierar upp dem i en div som är tex 300x250 så fyller de upp med en liten annons ändå. Det verkar inte handla om att det är Adsense som fyller ut med en mindre annons av optimeringsskäl utan snarare att den sätter "fel" annons.

Är detta något ni upplevt, och löst?
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat