Visa ett inlägg
Oläst 2016-07-08, 08:11 #10
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Jag gör en helt annan bedömning:
Det låter mer som en domänfortföljsadministratör som samlar ofta har till uppgift att samla kunders samtliga domäner under alla tlder hos olika registrarer och ombud under en flagg (registrar) som de är återförsäljare till, för att säkerställa att inga förnyelser missas osv.
Detta är ofta fördyrande för kunden och det händer att exempelvis kundens kontaktuppgifter felaktigt ändras till denne aktörs, som leder till en inlåsningseffekt för kunden.

För vissa kunder med många domäner kan detta vara en bra lösning, men jag råder kunder som använder dem att ändå monitorera domäner och registrantuppgifter, så att de slipper oönskade överraskningar, för andra slutkunder kan hjälp av dessa aktörer vara en direkt dålig idé.

Innehavaren ansvarar själv för registrantuppgifter och om man då gett en 3:e part "fullmakt" att förändra delar av eller alla kontaktuppgifter, så finns risk för "hostile takeovers" av domännamn.

---
Min bedömning är alltså att det är en sådan aktör som är återförsäljare till Domaininfo och via dem skickat begäran om authkod för att registrarflytta domän från annan registrar till deras ÅF-konto hos Domaininfo.

Senast redigerad av Internet Sweden den 2016-07-08 klockan 08:14
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat