Visa ett inlägg
Oläst 2016-06-30, 08:35 #8
karro1009s avatar
karro1009 karro1009 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2012
karro1009 karro1009 är inte uppkopplad
Nykomling
karro1009s avatar

Reg.datum: Sep 2012
Tack så jättemkt både Niclas och Lindalicous- många bra tips! Det är så otroligt jobbigt sånt här när så jag jag blir enormt tacksam för all hjälp!!

Uppdatering i mitt läge: Jag har blivit attackerad av amerikanska ip-adresser som heter Drako. När jag gjorde genomsökning av en blogg hittade virusprogrammet ngt som heter JS. Jag har installerat om de 3 wp-bloggar som är mest drabbade(kopierade wp-confg filen och alla bilder och la in i den nya installationen). Jag har nu ithemes security och sucuri istallerat. Jag ska leta efter om det finns ngt plugin som kan blocka länder eftersom det kommer från så många olika ip adresser. Jag ska nog ta den fjärde bloggen också som visat lite liknande beteende och installera om den. Ett tag var det lugnt sedan kom en mega-attack under kvällen från ryssland på den blogg jag installerat om först (cosystyle.se). (Jag har ca 10 bloggar och ca 10 html sidor på samma webhotell-citynetwork, jag funderar på om även de andra sidorna är i rikszonen, jag sitter och läser om detta nu..) Kanske ska jag fixa ngra extra små webhotell så jag separerar sidorna om det kan hjälpa så inte alla blir drabbade. Jag läste igår att man inte ska ha admin som anv namn vilket du nämner Lindalicous- så jag ska genast ändra nu! Jag ska även fixa ännu bättre lösenord. Ja, man får väl kämpa på med detta och hoppas ngt ska funka.. Tack igen alla för era tips så här långt!! Skriv gärna om ni kommer på ngt mer /Karro
karro1009 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat