Visa ett inlägg
Oläst 2016-06-23, 17:51 #3
Proteins avatar
Protein Protein är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2012
Protein Protein är inte uppkopplad
Nykomling
Proteins avatar

Reg.datum: Sep 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Hej,

Har en kund från USA som skickat ett email till mig idag, han säger att han funderar på att ta självmord på grund av hans könssjukdom. (hälso branchen)

Känns som om jag kommer att få riktigt dåligt samvete om han verkligen begår självmord och jag inte gör något åt att hindra det.

Funderar på om man skall kontakta polisen i Sverige och be dem ta kontakt med myndigheterna i USA.

Osäker, vad tycker ni man skall göra i denna situation?
Anledningen till att du får mailet är väl att du säljer något som har med tillståndet att göra och därav så får du kundens egna hållning i frågan rätt i knät. Rätt eller fel?

Det bästa är väl att skriva som det är hur mycket de tips/råd produkterna som är grundanledningen till er kontakt verkligen kan angöra problemet. Kan också tänkas att det är väldigt många som inte gillar problemet och har som privatperson liksom som grupp blivit blåsta väldigt mycket genom produkter som knappt har en relevant funktion för tillståndet. Även om hjälpen kan skattas som signifikant.

Det borde rimligen leda till en grupp som är trötta på grejor vars funktion är tveksam och de drar sig inte alls för att uttrycka hur trötta de är på problemet. Det är min gissning. Vad tror du om det?
Protein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat