Citat:
Ursprungligen postat av laststory
Är det inte bara så att den som ska sälja brädorna inte hänger här?
|
Jag tror inte det handlar om det för dom som byggde hollywood.se eller junkyard.se har aldrig hängt på WN. Inte ens i början på 2000-talet när vi några få network.nu'are som senare blev wn.se byggde det kommersiella svenska internet i världens lågkonjungtur.
Att en domän med 4 adwords och 8 shopping säljs på WN för 1700 har inget med WN att göra. Den skulle nog inte sålt för med på sedo eller (missdomain nerlagt?). Den har ju dessutom droppat 2014 och då förmodligen snappats med bud under 1700 kr.
tartareandesire skriver om startups men ge mej ett enda exempel på en redig svensk startup som funkat och startas av det jag/vi brukade kalla entreprenör. Och nu snackar vi inte nån som bränner stålar från icke bättre vetandes investmentbolag utan nåt som verkligen funkat och flugit senaste 3-5 åren. Inte bolag som i go internet anda säger lönsamhet och intäkter tar vi sedan.
Schibsted och Bonnier har vad jag tror är köpstopp. Stampen är i rekonstruktion. Allt på grund av att svenska internet inte är hett. Samt grymt olönsamt.
Förnekelse. Ge mej en miljard skall jag också göra en miljard förlust på några månader. Det är ju inte där det svåra ligger.