Visa ett inlägg
Oläst 2016-06-08, 10:21 #4
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Citat:
Tänkte kanske mer allmänt på hur många nischer man bör ha igång utifrån en mindre mängd av arbetsinsats. Funderar också på antalet sajter som jag just nu känner är för högt baserat på den tid jag kan/vill lägga.
Det heter outsourcing, jag har 10+ som jobbar för mig dagligen och tack vore det är jag 10X bättre än mina konkurrenter.

Men det är extremt svårt att hitta riktigt duktiga frilansare som är billiga, du får också träna dem själv så resultatet blir precis som du vill sedan får du kontrollerar allt själv för att hitta eventuella fel vilket är nästan alltid.

Citat:
E-handel har jag testat och det är ju också spännande på många sätt men jag har insett att det saknar delar av den frihet som jag upplever med att istället driva affiliateverksamhet, t.ex. lager, packning, returer etc. som förvisso kan hanteras med droppshipping, 3PL eller motsvarande.
Men tänk så här, säljer du 50+ om dagen som affiliate på ehandels butik, är det då inte bättre att du startar liknande butik och tjänar mer?

Som grädde på kakan kommer du få andra affiliates som marknadsför din butik också.

Visst det är mycket arbete, men du kan i princip gå i pension efter 5-10 år.

Visst är det roligt med friheten, men vad händer den dagen google kommer med ett nytt skansen figur och all din inkomst försvinner på en natt?

Jag personligen gör allt jag kan för att inte vara helt beroende av google.

Senast redigerad av Lindalicious den 2016-06-08 klockan 10:23
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat