Visa ett inlägg
Oläst 2016-04-28, 11:50 #16
M@rtins avatar
M@rtin M@rtin är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 9
M@rtin M@rtin är inte uppkopplad
Nykomling
M@rtins avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 9
Vi har haft lite problem med att e-post från Mailgun inte nått mottagare som har grålistning påslaget.

Om jag har tolkat uppgifterna rätt så beror det på att Mailgun skickar från annat IP-nummer om brevet studsar. När MailGun roterar IP-nummer så kommer grålistningen att tolka varje omförsök som ett nytt brev och be om omskick (vilket då sker från annat IP).
Till slut så kan samma IP-nummer användas igen och brevet går igenom, men det är inte säkert.

Om det är som jag tror så har leverantörer med grålistning aktiverat troligtvis problem att ta emot brev från MailGun.
Jag kan ha fel men det är så jag tolkar informationen genom grävande i mailserverloggar.
M@rtin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat