Citat:
Ursprungligen postat av PhryxuZ
Ni som har så många domäner, t.ex 450 st, vad gör ni med dom? Det blir ju en ganska stor kostnad när alla ska förnyas... Hoppas ni på att sälja dem dyrt eller har ni 450 små hemsidor som inte kräver arbete?
Själv har jag ca 20-30 st som jag har registrerat i hopp om att kunna göra något roligt projekt i framtiden.
|
Jag köper aldrig domän för att sälja vidare, har alltid framtida projekt som mål när jag köper domäner.
Säg att du har en adsense sida om hundträning som går bra, då är det naturligt att du samlar på dig dem bästa domänerna om just hundträning. Bara ett exempel.
Jag köper domäner som jag vet kommer att tjäna pengar om jag utvecklar projekt på dem.
Passiva inkomster, visst krävs det arbete men inte fortlöpande arbete bara i början.
Det blir inte så dyrt, jag får rabatt för att jag har många domäner, inte mycket men betalar cirka $9 styck för att förnya.
450 x $9 = $4,050 dollar per år.
Mer än så tjänar man på bara en domän om man vet vad man gör och utvecklar projekt på den.
Det gäller att hitta en branch som du blir bäst inom eller om du kör adsense hitta ett ämne som andra inte upptäckt än.
Det är svårt näst intill omöjligt att lyckas om man gör precis som alla andra.