Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Du får räkna runt det alla fall för driva bolag här som grund, en lösning jag erbjuder utvalda klienter som inte vill ha kostnad och allt pappersjobb är låter klienter fakturera via mina bolagsstrukturer mot viss % av det som faktureras. Dock väldig noga med verksamhet då ska vara helt laglig. För många IT personer som flyttar till Malta tycker det lite osmidigt med ha bolag själv.
Bor du på Malta och betalar SSC ingår offentligvård. Finns dock bra privatsjukhus på Malta så rekommenderar privatsjukvårdförsäkring.
Jag har den bästa som gäller hela världen på privatsjukhus. Betalar bara 200€ mån något för den. Vill du ha lokal försäkring som bara gäller privatsjukhus på Malta lär det bli även mycket billigare.
|
Privatvård för 200 Euro per månad låter intressant, vad är det för företag?
Priset är helt ok om man är ensam, men vill jag ha det för hela familjen blir det dyrare, kanske dem har bättre pris för hela familjen.
Ingår tandvård, om inte hur gör du med det?
Tack för erbjudandet om fakturering, verksamheten jag har är 100% lagligt. Men det rör sig om tusentals transaktioner per vecka. Jobbar B2C inte B2B.
Finns det något bank man kan ha i Sverige som också finns i Malta?
Tänker det kanske är bra att jobba med samma bank, kollade HSBC Sverige men dem har bara premium kunder som har många miljoner:
"HSBC Private Bank is for clients with USD5 million or more to invest."
https://www.hsbcprivatebank.com/en/a...-east&c=sweden