Citat:
Ursprungligen postat av JimmyB
Hej Linda,
Det här forumet vimlar av människor som likt mig har väldigt stor erfarenhet av att driva internetbaserade bolag och som är erfarna investerare. Att du inte har fått något gehör på din tråd är för att du inte har ett attraktivt erbjudande. Du behöver ta ett steg tillbaka och titta på det med någon annans ögon.
Du kanske tycker det låter attraktivt när du säger att det kommer omsätta tiotals miljoner per månad utan risk. Det någon som mig ser är att det är en person som saknar verklighetsuppfattning. Det spelar ingen roll vilken verksamhet du ger dig in i så finns det en överhängande risk att det inte går som planerat.
Du kanske tycker det låter attraktivt med att ge bort 25% av din vinst till någon som sköter redovisningen, fantastisk deal eftersom du säkert kommer vinsts 100 miljoner per månad. Det någon som jag tänker då är hur dålig du är på företagande om du vill betala 25 miljoner i månaden för någon som sköter redovisningen.
Det är väldigt tydligt att du inte har någon erfarenhet av att driva ett onlineprojekt av den här typen, (måste säga att det dessutom är väldigt få som drivit ett projekt av den storlek som du beskriver).
Hade du haft kunskapen att driva ett företag så hade du inte skrivit den här posten. En entreprenör hade löst det på egen hand.
Hade du förstått affärer och trott på din egen idé så hade du inte erbjudit någon en så stor del för ett så litet arbete. Att du "inte har tid" är trams.
Du kanske tycker det låter attraktivt och riskfritt att jobba med dig, som har 10 personer under dig och har en väldigt stor erfarenhet. Externt så köper man inte det du säger öht. Allting du säger är så otroligt motsägelsefullt och du måste kunna förstå det folk skriver här. Snälla ha den insikten att det kanske inte är fel hos alla andra.
|
Tack för din åsikt, men faktum är att jag har produkterna, vänner som marknadsför dessa och jag har köpare just nu, det är vad jag kallar för 0% risk, och med det menar jag "vinst är garanterad redan första dagen".
Jag är ganska realistisk också, en stor konkurrent omsätter 300+ miljoner per månad men jag nämnde att det kommer att vara svårt att nå dessa siffror men 30% är mer än sannolikt då jag redan har grunden klar jag beräknar att det kommer att ta högst 3 år för att nå 30%.
Jag har jobbat/samarbetat länge med flera som drivit företag av denna natur så jag vet vad som sker i bakgrunden det var det jag syfftade till med erfarenhet.
Det rör sig inte om 100 miljoner i vinst det är omsättning men det kan ta ett par år att komma dit.
Jag jobbar just nu med andra företag av detta slag, jag vill skippa mellanhanden vilket resulterar i att jag tjänar mer omedelbart, så det är naturligt för mig att ge bort 25% bara det hela börjar rulla igång.
Om jag tjänar 10 miljoner så gör det inget om jag ger bort 2,5 miljoner till någon som hjälpt mig göra det till verklighet. Är inte så förtjust i pengar, mitt slutmål är att leva gott men använda en större del i välgörenhetssyften.
På tal om erfarenhet så har jag jobbat med hemsidor i 18 år nu, så är ingen nybörjare. Har tjänat mina första online pengar redan 18 år sedan.