Bakgrund:
Hostinkontot som står på mig privat ska nu införlivas i mitt företag varför ägarbyte måste ske. Då faktura redan skickats ut kontaktar jag Crystone för att lösa detta så snart som möjligt.
Kalle Olsson, som i det här fallet är jag, och Börje Supportson/Anders Supportare är fingerade namn
Var EXTRA uppmärksamma på datumen.
//////////////
Kalle Olsson
1/26/2016 11:37:54 AM
Hej Crystone!
Vi behöver uppdatera ägare av vårt konto från mig som privatperson till mitt företag. Hur gör jag detta?
________________________
Börje Supportson
1/26/2016 11:41:33 AM
Hej Kalle,
Då måste vi få in en överlåtelse.
Denna hittar du i kontrollpanelen under domän och webbplats > domänöverlåtelse där kan du även välja att överlåta hela kontot.
Ha en trevlig dag.
Med Vänlig hälsning
Börje Supportson
________________________
Kalle Olsson
1/26/2016 11:50:25 AM
Tack för snabbt svar. Det verkar inte gå då det finns två obetalda fakturor. En är fakturan för webhotellet som vi avser betala - den måste bara stå i rätt namn. Den andra kan strykas då vi inte vill förnya domänen.
crystone.jpg (66.51 KB) [SCREENSHOT BIFOGAD]
________________________
Kalle Olsson
1/29/2016 12:23:34 PM
Hej!
Hur har det gått med detta?
________________________
Kalle Olsson
2/9/2016 5:14:06 PM
Hej!
Skulle vara bra att få ett svar på detta då vi fått en påminnelse på fakturan.
________________________
Börje Supportson
2/16/2016 10:04:16 AM
Hej,
Kan du prova genomföra överlåtelsen igen nu!
Ha en trevlig dag.
Med Vänlig hälsning
Börje Supportson
________________________
///TRÅDEN STÄNGS AV NÅGON - KANSKE JAG/KANSKE DEM, OCH NY STARTAS///////////
Kalle Olsson
2/24/2016 9:02:53 PM
Hej!
Problemet i ticket 123456 kvarstår och nu vet jag inte vad vi ska göra?
________________________
Anders Supportare
2/25/2016 7:57:41 AM
Hej Kalle,
Ni fick svar i det tidigare ärendet.
Har du prövat det senaste svaret Börje Supportson gav dig?
Ha en trevlig dag.
Med Vänlig hälsning
Anders Supportare
________________________
Kalle Olsson
2/25/2016 10:48:08 PM
Som sagt - problemet kvarstår, och nu har det gått en månad sedan jag först skickade min ticket.
________________________
Anders Supportare
2/26/2016 10:33:30 AM
Hej Kalle,
Se bifogad fil.
Denna kan du använda istället så ordnar jag resten.
Ha en trevlig dag.
Med Vänlig hälsning
Anders Supportare
Ownerchangeform.pdf (59.61 KB)
________________________
Kalle Olsson
2/26/2016 4:12:05 PM
Hej!
Det här verkar vara enbart för domäner, men det gäller hela kontot. Ska jag använda samma blankett?
________________________
Anders Supportare
2/26/2016 4:42:02 PM
Hej Kalle,
Det kan du göra !
Så skriver ni de uppgifter som ska ändras på kontot så får jag se till att lösa resten!
Ha en trevlig helg.
Med Vänlig hälsning
Anders Supportare
________________________
Kalle Olsson
3/1/2016 3:50:21 PM
Hej Anders!
Nu har jag fyllt i formuläret och jag hoppas du kan läsa kråkfötterna. Om det är ngt som fattas eller ngt jag behöver göra så bara säg till. Tack
crDSC_0314.JPG (597.43 KB)
________________________
Kalle Olsson
3/3/2016 4:03:43 PM
Och nu har vårt konto stängts ner fast vi försökt låsa det här i två månader..
________________________
Kalle Olsson
3/4/2016 11:43:35 AM
Kan ni vänligen åtminstone se till att våra sajter kommer upp igen? Vi kan inte ha dem liggandes nere.
________________________
Kalle Olsson
3/8/2016 1:35:55 PM
Nu blev jag tvungen att betala fakturan bara för att våra sajter skulle komma upp. Får jag lov att fråga om ni överhuvudtaget bryr er om era kunder? Sex veckor för att ändra ägare av ett konto eller uppdatera en faktura.
________________________
Anders Supportare
3/18/2016 8:53:39 AM
Hej,
Du måste specificera vilka domäner som måste föras över , hela kontot duger inte.
ha en trevlig dag.
Med Vänlig hälsning
Anders Supportare
________________________