Medlem
|
|
Reg.datum: Aug 2011
|
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2011
|
Jag betalar gärna, men behöver då ett API / smidig SMTP. Mandrill hade allt det. Alternativ som poppat upp är t.ex SparkPost som är väldigt likt Mandrill. Skillnaden är att SparkPost är där Mandrill vill vara = inte bättre för mig då SparkPost just nu kräver att sändardomänen är validerad med SPF eller liknande.
Undrar hur andra som har liknande setup i sina tjänster, att man vill agera som en annan domän / avsändare. Sätta upp sin egen mailserver är ju inga jätteproblem, men det kräver ju att man då underhåller mailutskicken och hanterar allt själv. Man måste se till att folk inte klickar "spam" istället för "Kasta", så man inte får IP-numret eller servern blockerad för att för många ansett (oftast viktiga) utskick med info till kund som spam.
Jag har en idé att för varje kund i bokningssystem får lov att genomgå en viss process (validera epost mot domänen) innan deras bokningssystem valideras för att ha en egen avsändaradress annat än bokningssystem X.com. Måste fungera 100% perfekt, eller så kommer folk inte signa upp för systemet längre.
|