Visa ett inlägg
Oläst 2015-12-22, 21:44 #6
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Lindahl Visa inlägg
Allt beror på vad du ska streama från. Från en Windowsdator är det Miracast som gäller (inbyggt i Win8.1 eller senare), men det är ju en teknik snarare än en produkt. Funkar även med vissa Intel-grafikkort om man kör Win7.

Är det från iOS eller Mac funkar AppleTv bäst. Även app-utbudet börjar bli ok nu.

Chromecast har jag själv minst erfarenhet av, men ska jag gissa så funkar den bäst från Androidenheter eller Chrome förstås.

Vill du hellre ha appar istället för att streama från en device får du nog kolla från fall till fall om just den appen du behöver stöd för finns, men evempelvis Viaplay ska funka med AppleTv.
Jag hade valt Chromecast framför AppleTV. Finns mycket appar till Chromecast, AppleTV må ha appar och får säkert mer, men den stödjer dåligt med codec osv. Dessutom kostar en Chromecast knappt något. Ska man streama egna filmer måste du ha server som transcodar för att AppleTV är kass på detta ändamål.

AndroidTV är ett annat förslag, lite dyrare dock. Nvidia Shield sägs vara bäst, jag har själv en Nexus Player, fungerar bra för Netflix, SVT Play osv fast det fungerar lika bra på Chromecast. Fördelen med AndroidTV vs Chromecast är mer att man har en fjärrkontroll och slipper pilla med mobilen.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat