Citat:
Ursprungligen postat av naak2803
Fick ni tag på henne... det verkade som att grannen hade hyrt ut sin lägenhet till några studenter, och en utav student hade då råkat skriva vår adress. Men nu har de allihopa flyttat. Så via Facebook fick jag ta på en utav dem som bodde där.
Jag berättar för henne att henne rumskamrat har råkat folkbokföra sig på fel våran adress, och svaret jag får:
"- Hon vet redan om det, hon säger att hon inte har tid att ringa folkbokföringen. Hon verkar skita i att alla hennes räkningar går till inkasso... hejdå".
eeeeh... vad gör man då som nästa steg?
Jag har varit i kontakt med "skatteverkets folkbokföringsenhet. ", de säger bara att de inte kan göra någon.
|
Likaså är detta felaktigt, Skatteverket ska göra en utredning för att komma fram till om folkbokföringen är felaktigt. Ifall de kommer fram till att det är fel så ska vite utfärdas till personen för att det skall justeras, i vissa fall kan Skatteverket även själv gå in och rätta.
Vägrar Skatteverket påbörja en utredning så är det för att handläggaren inte vet bättre, be om att få prata med någon överordnad. Handläggarna är inte sakkunniga och har kanske inte erfarenhet av tidigare fall.