Visa ett inlägg
Oläst 2015-10-14, 22:07 #3
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Sidan ser ganska standard ut, tycker jag, lite plottrig, men inte helt tokig. Visserligen likt min egen (ofärdiga) sida, men alla siter ser mest likadana ut idag för alla använder väl mer eller mindre samma HTML5-mallar med CSS3, ser det ut som http://connywesth.se (som jag hämtat en mall för från http://Html5up.com, jag söker INTE feedback på min sida eftersom jag inte har några ambitioner alls med designen av den, den ska ENBART tillhandahåla kontaktinfo till de jag har kontakt med på annat sätt.), men jag gör inga anspråk på att vara webbdesigner heller.

Första anblicken på sidan är ganska "fattig", det står "WEBBUTVECKLING" med stort typsnitt. Borde ge mer unik information och något som verkligen väcker besökarens intresse.

Jag gissar att du vill ha en sida som fångar besökarens intresse (för att anlita dig som webbdesigner/Webbutvecklare), då skulle jag snarare flytta upp avsnittet "om mig" med bild och allt till det första intrycket (kanske med en iögonfallande rubrik som gör att du "sticker ut hakan" med ett lite halvkontroversiellt men väl avvägt påstående som väcker besökaren ur sin törnrosasömn), sen ska dina exempel på projekt synas. De tjänster som du har på din repertoar (Webbdesign och webbutveckling tytcker jag du ska väva in i texten "om mig" som en punktlista eller något som sticker ut) Ta bort resten, det är bara klotter som distraherar besökaren och gör dem förvirrade.

Om du har speciella arbetsmetoder för dina respektive tjänster som tillför kunderna något extra värde så tycker jag du ska ha en länk till dem som egna sidor och ha en pedagogisk genomgång på max en skärmsida per tjänst.

Främst tycker jag du ska se över kontrasten mellan text och bakgrunder. Exempelvis knappen på första avsnittet: "Se utvalda projekt" som är en mörkt blå text på en ganska mörk bakgrund, omöjligt att se för någon med normal syn.

I avsnittet "Om mig" så är texten vid på en vit bakgrund, hur tänkte du där? Gör om och gör rätt.

Rubriken för "om mig" borde kanske vara "Jag förverkligar din PR-strategi" eller något liknande (lite uppkäftigt, ska det vara, stick ut hakan en bit...)

Jag följer devisen; Konstruktiv kritik för dig framåt, jasägare som gillar allt du gör men inte köper dina tjänster, är bara en belastning.

Mitt 0,10 € bidrag till världen...

/Conny

Senast redigerad av Conny Westh den 2015-10-14 klockan 22:21
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat