Rätt stor fil för att göra något så simpelt... typ såhär:
Kod:
function loadJS(src, callback) {
var scriptFile = document.createElement("script");
scriptFile.type = "text/javascript";
scriptFile.src = src;
scriptFile.onload = scriptFile.onreadystatechange = function() {
if ((!this.readyState ||
this.readyState === "loaded" ||
this.readyState === "complete")) {
// Hanterar minnesläcka i IE
scriptFile.onload = scriptFile.onreadystatechange = null;
callback();
}
};
document.getElementsByTagName("head")[0].appendChild(scriptFile);
};
Sedan kan du bara göra
Kod:
loadJS("gallery.js", function() {
// filen har laddats
});
Och så går det att slänga in en som hanterar error, hur du vill göra det om du föredrar
Kod:
loadJS("gallery.js", function() {
}, errorCallback);
eller om du vill ha
Kod:
loadJS("gallery.js", function(err) {
});
Är ju upp till dig.
Men callbacken i elementet är iaf onerror, så då kan du ju lägga till det.