Visa ett inlägg
Oläst 2015-09-13, 09:30 #39
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Citat:
Ursprungligen postat av kodochredbull Visa inlägg
Personligen så kunde jag inte logga in idag och nu får jag "Du har inte rättighet att se denna sida." när jag försöker se domännamn.

Vill bara flytta över mitt domännamn bort från citynetwork så fort som möjligt då den för nuvarande är "fast" i deras system. Segare inloggningsida får man ju leta efter, undrar om de kör grejerna på ett raspberry pi eller vad är det koden egentligen gör?

Samma system som binero iof och deras inloggningsidor är ju segare än något annat också. Skulle rekommendera citynetwork att utveckla ett eget verktyg då det de köpt in är katastrofalt dåligt.

För att ranta lite extra förstår jag inte hur någon kan välja dessa leverantörer när det finns en massa andra som är minst lika enkla och billiga. Kolla t.ex. DigitalOcean om du bara vill ha en VPS (eller Glesys för svenskt). Annars finns det massa molntjänster som heroku, azure och amazon web services att tillgå som gör det enkelt att hosta ens applikationer.
Hej alla som haft problem att logga in eller fått något fel vid tillfälle... Det har skett kontinuerliga uppdateringar under en längre period som i mina ögon har tagit oss till en klart bättre nivå idag på webbhotellstjänsten. Detta jobbet fortsätter med en stor uppgradering i slutet av denna månaden. Det ger bättre funktionalitet och bättre stabilitet. De som varit med oss länge hoppas jag ha sett våra förbättringar på vägen - även om det kan bli än bättre. Förstår att vi inte kommer göra alls nöjda (vi har 30000 kunder och stor bredd) - behoven är många gånger olika. Vi hoppas att nästa uppgradering kan ta bort de felen du påpekar som dyker upp då och då. Vi har tagit upp det igen på våra möten med leverantören.

När det gäller Digital Ocean m.fl så har vi ju konkurrerande tjänst City Cloud som är en av Sveriges största IaaS (och var först i Sverige 2009) med tusentals servrar i drift och erbjuder hallar runtom i världen (två i Sverige). Våra erbjudanden är dock fundamentalt olika då vi går mot olika typer av kunder och work loads. En god prisbild (https://www.citycloud.se/pris/) samt öppen i grunden då vi jobbar med OpenStack vilket gör att våra kunder kan flytta till andra leverantörer med OpenStack i botten - som Rackspace, IBM, HP med flera. Framtiden där för våra kunder är att kunna köra både privata moln och kunna skala ut men även att kunna skala mellan publika moln - som tex mellan City Cloud och Rackspace. Läs gärna press meddelandet från OpenStack Summit i våras där City Network och 32 andra företag gick in i en allians där vi kommer garantera att stödja denna interoperabilitet som gör att du kan skicka work loads mellan olika leverantörer:

https://www.openstack.org/news/view/...perability-era

På OpenStack Summit i Tokyo nu i Oktober kommer vi presentera våra nya high security clouds för en grupp kunder med extra högra krav. Klockan 4:40 första dagen står vi på scen och hoppas kanske några av er är där?

https://www.openstack.org/summit/tok...ain-conference

Digital Ocean gör ett fantastiskt jobb och håller en kostnadsnivå som är svår att slå för de flesta. De har ett fokus mot utvecklare och mindre företag. Vi har ett fokus som inte helt är som DOs och är kanske inte rätt för alla. Vi fokuserar på:

1. Öppenhet - open source och öppna API:er - ingen inlåsning
2. Hallar runtom i världen - för att stödja företags expansion
3. Eget våglängdsnätverk - snabba säkra privata nät mellan hallar (vi hoppas fler och fler bygger lösningar över flera hallar för bästa redundans - och vi gör detta enkelt)
4. Svensk support - med god förståelse för behoven i Europa
5. Möjlighet till hybrida lösningar (private, public)
6. Enkelhet trots tung funktionaltet (håller inte med dig om att AWS och Azure alltid är enkla :-)

Hoppas detta ger lite insikt i hur vi tänker runt våra tjänster och vi inser att andra leverantörer fokar på andra bitar och kan vara mer rätt för just dig - eller inte.

Hoppas det löser sig för dig och att din nya domänleverantör lever upp till dina förväntningar. Ha en härlig helg!
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat