Visa ett inlägg
Oläst 2015-08-29, 21:08 #8
olsserik olsserik är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2007
olsserik olsserik är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Nog ingen som sagt det är välgörenhet, men blir ändå naturligt när fler och fler i dom länder får tillgång till internet. Även om inte varje person eller familj har en dator eller smartphone finns det ofta någon i närheten som har.

Så många som lär ha ett konto men inte en dator, även om siffran låter hög så hade jag kunnat tänka mig 10% av världen kan ha ett konto alla fall.
Jag tycker det är på gränsen till skamligt faktiskt.

Här är från deras sajt:
Citat:
Internet.org är ett Facebook-initiativ som för samman ledande teknikföretag, ideella organisationer och lokalsamhällen för att hjälpa de två tredjedelar av jordens befolkning som inte har tillgång till internet.
Det är väldans fint, men de tvingar användarna på Facebook och all annan surf går genom Facebook.

För mig låter det skamligt, ungefär: "Vi investerar i nära på gratis internet till U-länderna och får Goodwill, sedan måste alla som använder det ha ett Facebook konto annars funkar det inte och dessutom mäter vi all trafik och kan blocka de sajter som inte passar oss. Då är aktieägarna glada också eftersom medlemsstocken kommer öka lavinartat."

Hittar inte länken nu, men det är tydligen flera som opponerat sig om detta förfarande.
olsserik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat