Medlem
|
|
Reg.datum: Nov 2012
|
|
Medlem
Reg.datum: Nov 2012
|
Ja alltså man kan ju köra de stora valutorna och växla, men till exempel Indien, Sri Lanka, Burma, Kina, Taiwan, Vietnam, Indonesien, Filippinerna, Thailand, Laos osv.. Använder alla olika valutor. Men jag antar att man får planera isåfall på ett ungefär hur mycket man behöver.
Kommer inte överföra mellan olika bankkonton, kommer bara ta ut pengar för att köpa tjänster osv när jag reser. Hotell och flyg kan man ju betala online, så där är det ju lugnt.
Är det lagligt att klumpa ihop summor på ett "resegruppkonto"? Och sedan spara alla kvitton. Det är ju som du säger inte särskilt ekonomiskt att bokföra flera kvitton på små summor hela tiden. Men jag vill heller inte åka på något straff eller att det blir fel i bokföringen. Så det hade ju varit perfekt ifall man kunde klumpa ihop summan.
Till KristianE - Har tittat på Ica Banken och dem vänder sig bara till privatpersoner tyvärr, använder själv deras kort privat. Deras lösning eller Norwegiankortet för privatpersoner är ju klockrent.. Tycker därför det är så konstigt att det inte finns något liknande för företag.
Men om man kan använda sitt privata kort och betala för små utgifter, så funkar ju det.
|