Visa ett inlägg
Oläst 2015-08-26, 10:43 #32
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Förstår frustrationen. Som du säger är det inte ersättning man är ute efter - man bara vill det skall fungera. Tyvärr är det inte (inte denna gången i alla fall) så svart och vitt när det gälller just kommunikationen. Efteråt är det absolut så att man kan analyser och många gånger kanske säger att man kunde gjort saker annorlunda. För många började saker fungera långt innan - den stora majoriteten påverkades inte alls. Så för vissa kom de upp direkt efter underhållet - vissa under söndar eftermiddag - och andra senare. Då vi kör tusentals servrar men kommunicerar relativt brett så blir det ofta svårt att säga en exakt tid. Vi utgår hela tiden från vad våra tekniker bäst kan säga i det ögonblicket och en förväntan. Rätt eller fel. En sak som vi själva försöker förbättra i kommunikationen - det är att tala till exakt de kunder som är påverkade vid varje tillfälle. Det hade löst mycket. Talar man till 10 olika grupper som har 10 olika situationer - ja det blir fel för någon - eller någon känner att man inte var transparant. Vi jobbar på det...

Utöver vår diskussion internt om hur detta aldrig får hända igen så vore det intressant att även titta på lösningar för att förbättra kundlösningarna i sig. Vi vet alla att hallar går ner förr eller senare - om inte för problem så för underhåll. Idealiskt sätt bygger man relativt enkla bryggningar över flera hallar för att kunna undkomma all form av nertid i en specifik hall. Har man viktiga tjänster så rekommenderar vi att man tittar på lösningar över flera hallar. En möjlighet i alla fall att begrunda.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat