Hej jag ska hämta information från ett antal api:er datan från dessa är datan formaterat på samma sätt.
Jag har 4 olika värden per rad och raderna kan bli runt 40-50
Det jag nu är ute efter är något sätt att spara dessa tillfälligt i en array eller motsvarande och sedan sortera upp dessa först på värde och sedan filtrera och skriva ut det jag vill ha.
Min första tanke var ju att använda en db men känns inte så smidigt i mitt fall då alla data som jag läste in förra gången inte är aktuella längre och vill bara visa värden som är "live"
Plus att jag då hade fått skriva till databasen minst tre gånger för att sedan göra en select för att få ut det jag vill.
Tanken är ju med att jag ska kunna filtrera och bara hämta ut vissa värden och det hade då blivit flera select mot db:n
Så typ 3 insert och kanske 4 select på en och samma laddning av sida
Jag skulle vilja lösa detta på något annat sätt är det någon som har tips.
Som exempel på det jag ska ha från sidorna är det något i stil med detta.
Kategori Affär antal i kö kötid
Mat ica 5 20
Mat hemköp 3 10
El kjell 7 30
El elgiganten 8 35
Och jag ska då först kunna sortera på Kategori och sedan vill jag att de affärer inom en kategori ska vara sorterade i bokstavsordning.
Det kan tillkomma ytterligare kolumner om jag väljer att lägga till från vilken sida det kommer ifrån eller liknande.
Är lite hobby programmerare så säg helst inte bara använd en array för det hjälper mig inte så mycket
Om det är så att 6 förfrågningar mot en db inte spelar någon roll så säg det med men ha i åtanke att det kan bli fler sidor och fler select jag vill göra i framtiden.
Tack på förhand