Citat:
Ursprungligen postat av Danski
Aldrig tidigare stämt in i att City Network varit dåliga men gårdagens driftstörningar är verkligen katastrof.
Ett planerat underhåll av cloudtjänsterna på 5 timmar är jobbigt nog, men att det utöver detta ligger nere i 25 timmar till!?
Dagens SLA-avtal är också skämt, skryter med 100% SLA och villkorar då 5% rabatt på månadskostnaden för avbrott upp till 3 timmar.
Bättring City Network! 95.9% uppetid för en premiumtjänst senaste 30 dagarna, det är värre än rysk $1-webhosting.
|
Vi uppgraderade till Kilo (OpenStack) i Stockholmshallen och ca 5-10% av servrarna där påverkades då ett av flera nätverk strulade av olika anledningar. London gjordes innan dess utan problem (testat i fyra månder). Kan bara hålla med - tog alldeles för lång tid att lösa i helgen. Vi hade alla experter på det men tog ändå för lång tid. Vi tittar på lite möjligheter för kunder att enkelt flytta från en hall till en annan då något händer som man inte önskar. Du kan redan idag bygga dina tjänster mellan två hallar för bästa redundans.
Det är 5% för varje 3 timmar...
Tack för ditt tålamod under helgen.