Visa ett inlägg
Oläst 2015-08-24, 16:01 #3
logic logic är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
logic logic är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av David.T Visa inlägg
Att påstå att det inte är en god affär är väldigt fel. Många utav punkterna kan även avtalas, ex ang skada etc. Gällande hyra så kan man alltid ta en deposition, om det är så att man är orolig.
Värdeökningen på en utav mina lägenheter har varit så passa mycket under 4-5 år, att hyra och ränta redan har betalats av, via värdeökningen. Sen tänker du dig att du även hyr ut den...

Åter till frågan- Så det stämmer att det inte är möjligt att hyra ut lägenheten under en längre tid? Dv.s alla föreningar har ett tak, med krav på anledning som nämnt ovan?

Tack!
En Bostadsrättsförening drivs av en styrelse, och dessa är valda av föreningen och de är precis som du och jag människor, de går ofta att påverka. Det är sällan svart på vitt med den här typen av frågor, utan de diskuteras och stadgar tolkas.

Vissa föreningar godkänner utan vidare längre uthyrningar, vissa medlemmar struntar i att meddela uthyrningar. Det är nästan omöjligt att luska i på förhand, det blir mer av en chansning efter köp. Men kan du undvara pengarna kan jag informera om att just nu tjänar du mer än driftskostnaderna i form av värdeökning om du äger en lägenhet i Stockholms innerstad så utan uthyrning är det fortfarande en bra affär.
logic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat