Visa ett inlägg
Oläst 2015-07-16, 09:24 #7
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Att arbeta med svenska leverantörer är säkert viktigt på CN. Jag tycker det är väldigt positivt att jobba med svenska leverantörer. Men jag skulle aldrig någonsin göra det om det kräver att jag tummar på kvalitén. Atomia har visat sig vara skandal från nästan första installation hos Binero.. För mig spelar det ingen roll om det så är kungen som utvecklat systemet - är det skit så väljer jag något annat. Min personliga direkta erfarenhet av Atomia är Atomia DNS som jag testade på tre servrar. Vid en vanlig Ubuntu-uppdatering några veckor senare rasade hela skiten. Men vi har alla här upplevt problemen på ett eller annat sätt då ni, Binero och Telia kör Atomia idag. Och Crystone är på väg (om de inte är "klara"?)

Att du drar upp Microsoft Azure och att USA kan begära ut data som de vill. Jomen, tjena. Det låter inte som du läst hur avtalet är? Lägger du datat i EU så har Microsoft ett helt annat avtal för detta där möjligheten till datautlämning är långt mycket mindre.

Och ska vi vara riktigt konspiratoriskt lagda så kan redan USA komma åt all vår data - även i era och våra hallar. Trots att de ligger i Göteborg, Stockholm och Karlskrona..
De har absolut haft problem - som de flesta som börjar som små spelare. Det har mognat även om de ännu har en väg att vandra. Yes - binero, telia som var tidiga tog en risk - och även vi. Det har inte alltid varit lätt men vi ser starka förbättringar hela tiden. Att de är svenska ser vi mer som en rolig sak och absolut mycket positivt. Vi som du väljer vad vi anser är bäst för företaget. Hade tagit samma beslut idag.

Vi kan lagarna väl och jobbar mycket med just detta Kristian. Jo - de har ett annat avtal med EU - men det stoppar likväl inte USA från att plocka datan om de önskar då de är ett amerikanskt företag. MS och andra amerikanska företag kämpar med att ändra denna lagstiftningen i USA. Visst - ett land som kan avlyssna presidenters mobiltelefoner har kapacitet att ta sig in varsom troligen. Dock med en stor skillnad - tar de data från din hall eller vår bryter de mot lagen. Att ta data från MS i Irland gör de fullt lagligt.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat