Visa ett inlägg
Oläst 2015-06-23, 21:14 #10
Nani Nani är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2014
Nani Nani är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2014
Citat:
Ursprungligen postat av jake Visa inlägg
Vad har du för jobb idag?

Lycka till. Återkom gärna med url till bloggen du ska starta om den inte är hemlig.
Ja driver egen inom designbranschen. Absolut, ska posta länken så fort jag fört över domänen.

Citat:
Ursprungligen postat av jtmf Visa inlägg
Jag förstår inte riktigt varför du tänker fokusera på att lära dig PHP/Java om det är SEO du vill arbeta med.

Det är klart att man måste ha en teknisk förståelse och veta vilka onpage-faktorer som påverkar googles indexering. Då behöver man nödvändigtvis inte kunna programmera.

Fokusera på att lära dig hur Google funkar när det kommer till positionering istället. (filter, onpage, offpage etc).
Jag vet faktiskt inte. Jag har kikat på olika annonser där dom söker junior seo (både i Sverige och utomlands, mest UK) och i 95% av alla annonser så kräver dom den kunskapen. Så jag kommer lära mig grunden i alla fall.

För att uppdatera lite så har jag gått igenom HTML och CSS (dock inte klar än, kursen jag har börjat med är ca 130 timmar), har har köpt två domän, börjat kolla på en adwords seminarie som verkar riktigt bra, och läser 3-4 timmar varje dag på olika seo bloggar och forum. Jag har även blivit erbjuden praktikplats på ett företag, och nu på Fredag så har jag lyckats boka möte på ett företag som jobbar mest med adwords, efter det så kommer jag ta beslutet vad jag kommer välja. Rent spontant är jag mer sugen på adwordsföretaget, då jag tror att det kommer ge mig riktigt bra erfarenhet och möjlighet till jobb direkt.
Nani är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat