Visa ett inlägg
Oläst 2015-06-04, 15:08 #14
Johnny Viking Johnny Viking är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2011
Johnny Viking Johnny Viking är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2011
Jag är Windows-fantast antar jag, men diggar Mac sen länge. Finns en charm där. Jag kör både och endast för att jag behöver Macen för deploy av app till iTunes. Macen är mer portabel än min arbetshäst till PC (ca 5 kg, vs ca 2 kg). Men min PC är bättre på alla punkter anser jag. Dock har Mac vissa fördelar att vara Linux i grunden. Men i slutändan sätter jag mig alltid vid PC:n för arbete då den dockar 3 skärmar via en HP dockingstation. Allt bara fungerar. På Mac kan du generellt bara ha 1 skärm, men du har dock flera virtuella skärmar. Bra, men mycket svep fram o tillbaka. Fönster skalas om på dumma sätt osv.

Rent krasst är det mest tangentbordet som suger på Macen, samt ologisk filhantering och standardfunktioner där Enter i Finder ger allt annat än det man önskar (öppna programmet). Eller att bara backa med Backspace. Nope, då raderar du filen. Massa sånt som gör att jag funderar på vem fan Mac är utvecklat för. Dataokunnig, eller en som vill arbeta fort. Sen säger Mac-nördar att ja men det är bara att ställa om hela tangenbordet. Men det är fortfarande stök kvar, som t.ex högerklick är ibland måste, men det är inte naturligt att göra högerklick på en Mac.

Jag säger, kör PC. Men köp en enklare Mac och kör dubbelt ett tag. Se om Mac:en är den du sätter dig oftast vid. Då kan ditt NÄSTA köp vara enbart en större bättre Mac.

/ rant-igt inlägg. Men sånt jag tror du kommer märka själv
Johnny Viking är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat