Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Aug 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Aug 2005
|
Jag råkade för något år sedan ut för att någon hade skickat in en flyttanmälan på mig till skatteverket. Flyttanmälan var manuellt skriven och undertecknad med en namnteckning som inte var min.
Den som bor på den adress dit jag blivit flyttad hörde av sig på telefon till mig och berättade att denna får en massa post som är adresserad till mig.
Jag ringde omedelbart skatteverket och de la in en "spärr" så om det kom in ytterligare adressändringar så ska det hanteras manuellt av skatteverket. De ändrade också tillbaks till den rätta adressen.
Den som blivit flyttad till din adress, är sannolikt inte ens medveten om att det skett, då detta har blivit ett vanligt sätt för kriminella att ta över någon helt ovetandes identitet. Gör först även en polisanmälan så får polisen utreda fallet, sant att du får ett s.k. K-nummer som du kan ge till skatteverket och den som blivit flyttad.
OBSERVERA!!! Du ska inte själv göra en flyttanmälan utan låt skatteverket hantera detta, det är deras folkbokföringsenhet som hanterar detta.
Senast redigerad av Conny Westh den 2015-05-17 klockan 11:25
|