Jag gillar tanken "less is more" på hemsidor. Är det för mycket content där det mest relevanta för varje delsida inte ens får plats i mobilen på ett bra sätt kanske du ska dela upp de i fler sidor?
Saker som inte är nödvändiga för mobilanvändare kan du enkelt plocka bort, t.ex. större bilder, Meny-texter (kanske kan du byta ut dessa mot ikoner i stället i mobilen).
Mozillas marknadsansvarig tror t.ex. att app-marknaden kommer att sjunka i framtiden. Många företag har idag valt att prioritera mer på sin app än sin hemsida.
Men appen ska ju i många fall (inte alla såklart) vara ett komplement till hemsidan och nu för tiden så kan du göra väldigt avancerade grejer på på din hemsida på väldigt enkla sätt.
Dock säger jag inte att mobilmarknaden kommer dö ut absolut inte. Appar är minst lika viktiga i många fall också.
Men du vill inte särbehandla dina mobilbesökare och tvinga dem till att ladda hem en app i stället för att få samma funktionalitet som hemsidan, det är det jag menar.
Så försök fixa en responsiv sida som fungerar både för mobilen och för webbplatsen