Visa ett inlägg
Oläst 2015-03-23, 16:47 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
I de flesta fall så är det nog så att kunden ljuger. Finns säkerligen ett antal som inte orkar skicka tillbaka varan och bara säger att de gjort så. Det är trots allt kunden som ansvarar för leveransen. Så här skriver exempelvis Nelly.com:

Citat:
Vid reklamation av defekt vara, kontakta alltid kundtjänst. Vi bjuder på returportot vid reklamationer. OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss. Om du vill kunna spåra din retur kan det i så fall vara bra att skicka det rekommenderat. Denna kostnad får du i så fall stå för själv. Kolla med postens serviceställe där du bor hur du gör detta.
Om du tydligt ger denna information på din sajt så tycker jag kunden får stå sitt kast. Om du INTE är tydlig med informationen så är det nog bättre att du själv tar smällen.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat