Ämne: Unionen
Visa ett inlägg
Oläst 2015-02-26, 13:35 #33
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Advocacy Visa inlägg
I grunden handlar det om människosyn, patrik. När du skriver att din människosyn i grunden är neutral, så är det skrattretande på flera sätt. Dels för att det inte finns något som heter neutralitet eller neutral människosyn och dels därför att du antagligen är längst ifrån denna fiktiva neutralitet på spektrat, av de människor som skrivit i tråden.

Jag skulle säga att du i grunden har en relativt osympatisk människosyn som många på forumet har svårt att ta seriöst. Men du står för vad du tycker och försöker åtminstonde redogöra för dina argument, vilket är bra. Alla får ju som bekant hysa vilka åsikter de vill och så ska det alltid vara.
På vilket sett kan man inte ha en neutral syn på något? Jag bryr mig inte hur folk lever eller vilka beslut dom tar. Så länge dom inte försöker kränka mina rättigheter att behålla mina egna pengar.

Dock kan jag inte acceptera att någon säger du ska betala skatt så jag kan leva på dina pengar. Eller andra ska ta ansvar för andras beslut.

Sedan är jag mer ärlig än övriga här, flesta säger dom har en bra människosyn men väljer högre egna levnadsstandard och semester mer än hjälpa fattiga länder.

Folk i väst har inställningen det är en rättighet andra ska betala precis allt utan personligt ansvar. Och en rättighet vara arbetslös få pengar utan göra något. Samtidigt vill kunna åka på semester o så varje år.

Kollar man övriga världen så ser väldigt stor del av den inte ut så dom deras fantasivärld.

Hur stor del av svenskarna skänker pengar till röda korset, tiggare etc etc? (Mer än enstaka krona)

Men samtidigt förvänta sig andra ska ska försörja dom helt när något händer.

Jag vågar alla fall säga jag är neutral och bryr mig inte allmänt, och om jag skänker pengar eller så gör jag det av egen vilja och mål jag själv väljer. Och jag vet jag får betala för mina sjukvårdsförsäkringar.
patrikweb är inte uppkopplad