Ämne: Unionen
Visa ett inlägg
Oläst 2015-02-26, 11:33 #29
Jimmits avatar
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2009
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
Jimmits avatar

Reg.datum: Sep 2009
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Jag sa folk som kostar samhället pengar bara (folk som lever på andras pengar), och ja ur ett ekonomiskt vinkel och samhällets vinkel är det värdelöst.

Så ur den synvinkel är en svensk som kostar staten massa bidrag större ekonomiskt problem än romska tiggare. Även om tiggare är ett annat problem för samhället.

Och anser inte det vara fel kalla någon värdelös, för en person kan vara värdelös på flera sätt. Vissa kan vara värdelösa för vissa yrken. Eller vara värdelösa på laga mat.

Samma sätt finns personer som är värdelösa för samhället och en kostnad. Bara fegt att inte våga erkänna det.

Och många skulle behöva inse det med för att försöka förbättra sitt liv själv.
Blir fan stött av dig på riktigt. I ditt drömland hade bl.a. jag som diabetiker fått självdö för att jag inte har råd att bekosta vården som krävs. Detta trots jag jobbar heltid, kanske inte får tillräckligt betalt, men trivs med arbetet, hade jag fått mer betalt hade jag kunnat betala för mig. I ditt drömland hade jag då istället behövt känna enorm stress över att hitta ett bättre betalt jobb, vilket har väldigt negativ inverkan på de flesta människor och sjukdomar, däribland diabetes. När jag fick diabetesen hade jag ett väldigt stressigt jobb, vilket läkarna tror hade markant inverkan på att jag drabbades.

Så min fråga till dig är om du anser en ofrivilligt sjuk person som jobbar heltid till låg lön som värdelös?

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Att folk svälter i vissa länder beror att dom är korkade och föder barn när det inte finns tillräckligt med mat.
Finns det preventivmedel? Är en average person medveten om det isf? Har de möjlighet till abort? Hur stor andel av dessa födslar sker pga våldtäkt? Tror knappast det beror på att alla är korkade...

Fyfan, förstår varför många lämnar forumet, man kommer i riktigt dålig stämning av att läsa det du skriver.
Jimmit är inte uppkopplad