Citat:
Ursprungligen postat av digiArt
Efter att ha läst om Fyndiq på olika ställen har jag förstått att det gror ett missnöje gentemot dem. Anledningarna känner jag inte till på djupet.
Men om jag läser Lancelot rätt har han missat en frist pga ledighet. Denna fristen gjorde att varan krediterades kund.
Jag tror du får bita i det sura och acceptera förlusten i det här fallet. Din kommentar ovan gissar jag kan vara ett uttryck för det missnöje jag anar gentemot Fyndiq generellt. Om avtal stipulerar frister som du inte känner är tillräckliga eller passar dig och din verksamhet har du alternativen:
- leva med avtalet
- omförhandla avtalet
- säga upp avtalet/samarbetet
Att driva affärer innebär risker på olika nivåer, att ni tagit ledigt och ingen bevakar er verksamhet är rent slarv och ni får skylla er själva. Var glad att det var varukostnad gentemot en kund som stod på spel och inte större summor.
|
Ja det får jag nog ta och göra.
Ville enbart informera er om hur otroligt oprofessionella deras kundtjänst kan vara. De hade inget intresse av att göra rätt för sig.
Edit: Vi bevakade vår verksamhet till punkt och pricka, dock var det en miss att inte vidarebefordra fyndiqmejlen (slarv...) till kontona som bevakades. D.v.s. vår egna butiks mejlkonto.