Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
|
Svårt det där, det kommer alltid finnas kunder som skriver negativt oavsett om det är "korrekt" eller inte.
Jag har några grundpelare som fungerat bra genom åren:
- Argumentera aldrig, varken i offentliga rum eller privat med kund
- I en öppen kanal så var kort och hänvisa till föra det vidare privat: "Tråkigt att du upplever det så här, ta gärna kontakt med oss om vi kan lösa det"
- Låt kunden få komma med förslag på lösning:"Det är ju inte bra att du upplevt det så här, hur tycker du vi ska göra nu?"
- Sätt en gräns på hur mycket tid och pengar en kund får kosta, går det för långt så avbryt relationen omedelbart: "Det verkar inte som att vi kommer kunna göra dig helt nöjd. Skicka tillbaks produkten så får du pengarna tillbaks och du kan testa en annan leverantör."
|