Visa ett inlägg
Oläst 2015-02-05, 13:39 #7
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
Nu vet jag inte om det är Finland som avses, men jag vet att dom har (hade??) liknande variant av domänregistreringar under FI domänen.

Jag hade tidigare en kund, vars kontakt i Finland stod som ägare av domänen och som därmed kunde hjälpa till med DNS och annat. Hemsidan, FI domänen, låg i Sverige.

Om jag vore dig, skulle jag titta på Finska forum. Detta är kanske ett problem för många!? Det kanske finns företag och/eller personer som kan hjälpa dig. Givetvis mot en kostnad, men dock.

Eller fiska på egen hand!?
Det kanske finns nåt industriföretag som kan tänka sig att assistera i frågan!?
Dom tjänar en slant om året och du får en säker och stabil kontakt att ha kontakt med. Att dom inte sysslar med Internet i det primära ledet skulle jag personligen uppskatta då dom inte har något eget intresse av dina grejer.

Sen måste du givetvis ha rent mjöl i påsen och inte ha oetisk eller olaglig verksamhet på din sida, så din kontakt inte får trassel med rättvisan! Men det är ju inte så svårt! Bara håll dig borta från porr, sex, droger och "livsstilssajter" (typ avpixlat eller olika former av jihad-relaterad verksamhet).

Men det behöver du inte presentera här, bara ha det i åtanke med din kontakt.

Lycka till!
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat