Ämne: Thailand
Visa ett inlägg
Oläst 2015-01-29, 23:12 #20
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Adestro Visa inlägg
Sen ska väl påpekas att Thailand numera är ett av världens farligaste länder att vistas i som turist. Världens näst dödligaste vägar om jag inte minns fel. En korrupt polis som kommer vända allt emot dig i jakt på mutor. Scammers i varje gatuhörn och på varje strand, som polisen ofta får sin del av och därför inte kommer hjälpa dig. Grundregeln är att inte ta något för givet och inte tro att något fungerar som i Sverige.
Aldrig i helsike att det skulle vara ett av det farligaste länderna att vistas i som turist PER CAPITA. Thailand har ca 25 miljoner turister per år och jag tror delvis att de senaste rykterna om detta baseras på boken "Thailand Deadly Destination" av sensationsförfattaren John Stapleton. Det finns mängder av överdrifter i denna bok. Att Thailand skulle vara farligare att turista i än Brasilien, Mexiko, Egypten etc är ju bara tramsigt. Man måste sätta saker i relation till antalet turister per år.

Det som är farligt är trafiken och kombinationen droger/alkohol/hög värme. Och där håller jag med, detta är reella faror. Och visst, landet har onekligen uppenbara problem med korruption, mutor etc. Inget snack om den saken.

Jag har vistats femton år i Thailand (sedan tonåren) totalt och det är ju väldigt konstigt att att i princip inget hänt mig, om nu denna bok skulle vara ett sanningsvittne. Jag känner mig tryggare här än i Stockholm. Garanterat.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat