Citat:
Ursprungligen postat av anonymous
Ja Thomas, blandade nog ihop lite i upphetsningen över priserna haha. Jag har en domän som heter hallonsylt.se. Vad skulle det bästa vara för den tror ni, Adsense eller försöka sälja till Icas syltavdelning? Jag har ett antal sådana här domäner, en del bra och en del halvbra. Har inte provat att ha annonsering på dessa men har precis börjat slänga upp sidor. Är jag på rätt spår tror ni?
|
Marknaden för hallonsylt på nätet är extremt begränsad om du jämför med exempelvis resor och hotell och dessutom kostar inte en burk hallonsylt särskilt mycket

Om du ska analysera intäktsmöjligheterna så måste du tänka efter lite helt enkelt, de varierar väldigt mycket beroende på domän och marknad. Det som fungerar för en bransch fungerar kanske sämre i en annan. Det finns inga generella svar men du kommer garanterat inte tjäna mycket pengar på Adsense om du inte kan dra trafik och gäller det bra domäner får man oftast erbjudanden direkt utan att behöva sälja aktivt även om det som alltid finns undantag.
De som köpt exempelvis usa.se eller spanien.se kommer med stor sannolikhet att utveckla dessa. Lyckas de bra med detta så kommer de troligtvis tjäna in pengarna, att slänga upp enkla skräpsajter funkade för ett antal år sedan men inte idag.