Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Testet är dåligt som jag sa tidagare därför att alla webbhotell inte är med, samt det enklaste testet att uföra är att installera en magento och se om den rullar på bra. Går det att installera magento på ett webbhotell som rullar på hyffsat, fungerar allt annat också. Men jag klankar inte ner, jag tipsar bara trådskaparen att välja ett snabbt webbhotell.
|
Du menar så för att du inte är med så är testet dåligt? Så alla test där ditt företag inte är med är dåliga? Hmmm. Jag skojar lite med dig men det blir så fel när du uttrycker dig så. Enklaste testet är magento? För du har fokuserat på den applikationen? Nä nu skojar du? Magento är inte ens ett vanligt use case? Wordpress kan vi nog alla hålla med om är absolut vanligast idag och klart mer relevant i webbhotellvärlden? Enligt dig skall ett bra test då ha alla världens webbhotell vara med och de måste köra magento. Detta är ett bra test enligt dig?
Generellt sett så kan ett test inte ta med alla företag i världen - ej heller alla applikationer. Så man får göra avvägningar som i alla andra delar av livet. Man väljer en god skara företag och ett eller ett par relativt vanliga use cases. Tror inte man skall förvänta sig mer. Igen - bästa testet jag såg under det året i alla fall. Med eller utan ditt företag i listan.
Jag är övertygad om att du har bra saker och att du har fokuserat på prestanda (kanske då specifikt för magento?) och kommer klara dig jättebra i testet i framtiden. Min poäng var att du bör inte säga att alla test är dåliga för du inte är med (eller andra företag för den delen - fördelningen var rätt bra mellan stora och små). Det om något får mig att bli tveksam om inställningen i ditt företag. Dessutom går du ut och indirekt säger att stora företag är lika med att inte vara snabba och kritiserar dem över en kant? Detta som en konkurrent i ett forum där du skall hålla dig - i alla fall lite neutral? Hmmm.... i alla fall jag känner det blir väldigt fel - i alla fall när det kommer från en leverantör.