Visa ett inlägg
Oläst 2015-01-19, 15:42 #6
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Jag håller med DavidEW, börja och kör på ett snabbt webbhotell, Inleed, Oderland eller något annat snabbt webbhotell, ta inte något stort webbhotell, massdrift och prestanda går tyvärr inte hand i hand och sedan kan du kanske ta en vps någonstans där du kan lära dig lite eftersom och när tiden är mogen flytta över allt till den.
Något stort webbhotell = sämre prestanda? Nope tror du talar mycket för egen räkning där Daniel. Många mindre med sämre resultat i testet nedan?

http://www.webbmekanikern.se/artikla...-av-webbhotell

Fördelen med mindre webbhotell handlar mycket om flexibilitet och service tror jag. Man har färre kunder och är kanske också hungrigare vilket är vanligt. Detta tycker jag man bör trycka på. Dock känner jag lite att man skall inte bortse från fördelarna från ett moget webbhotell. Det är så mycket mer än prestanda som gäller. Vissa leverantörer kör med en enda internetleverantör eller för små pipor så en enklare DoS-attack på några Gbps kan påverka. Man kanske inte har filtreringskapacitet. Man peerar inte. Kanske inte många fysiska linor ut. Många delar som gör en helhet som är god är väl det jag försöker säga. De små har vissa fördelar - de lite större andra.

Senast redigerad av johan1234 den 2015-01-19 klockan 15:44 Anledning: Skrev fel.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat