|
Medlem
|
|
Reg.datum: Mar 2010
|
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
Jag skrev ut fakturan på det belopp jag satte in och bokförde de som en utgift. Då vart det fel där också. Detta är inga pengar som jag kommer ta tillbaka utan använda för betalningar, men ja, då blev det som sagt fel iaf. Ibland verkar det som om Skatteverket gör alla regler krångliga med flit. Hur ska man hinna jobba om man ständigt måste läsa på om allt precis hela tiden.
Ibland önskar jag att jag åkte in i fängelse för skattebrott även fast jag alltid betalat skatt, aldrig fuskat medvetet men någonstans känns det som att det blivit fel här och där även fast jag har hjälp av en bokföringsbyrå.
Iofs så tror jag att jag betalt mer till skatteverket än jag borde då jag säkert kunde gjort fler avdrag osv som jag inte ens vetat om men det är ju inget som de skulle bry sig om vid en revision.
Fan, man borde bara lägga ner skiten och glida runt på bidrag. En karriär i alkohol och droger som så många kompisar gjort kanske inte är ett så dumt val iaf. Att driva företag i Sverige är ju fan inte lätt. Otroligt höga skatter och så sjukt många regler som en normal människa inte kan hålla koll på.
Kan man bli annat än less?
Senast redigerad av Dickie den 2015-01-18 klockan 12:31
|