Citat:
Ursprungligen postat av johan1234
Hej Kevvs - intressant resonemang. Då vi är en av de få som kör Varnish så kan de flesta med WP få laddningstider under 20 ms på alla sina sidor? Kör du inte plugins eller dålig kod ligger du lätt på under sekunden oavsett. Med 10-tusentals WP-sidor har vi ett fokus på att se till att de kan laddas väldigt snabbt. Detta visar ju dessutom det enda större webbhotellstestet som gjordes förra året:
http://www.webbmekanikern.se/artikla...-av-webbhotell
Har du en sida som inte laddar snabbt nog - låt oss ta en titt på den så kan vi snabbt säga vad som är den faktorn som saktar ner det hela. Kanske ett plugin eller kod som på något sätt drar ner upplevelsen.
|
Jag har inte fått WP att fungera felfritt hos er sedan över ett år tillbaka, har lagt hundratals timmar på felsökning och optimering till ingen större nytta.
Du nämner Varnish, hur skall jag göra för att sidor (inom en webbplats) som inte har blivit besökta den senaste stunden att ladda snabbt? Det är som du säger, snabba laddningstider förutsatt att någon har besökt sidan nyligen. Finns det något jag kan göra åt för att en hel webbplats alltid skall ligga i ert Varnish-minne?
Hoppas du förstår hur jag menar.