Citat:
Ursprungligen postat av Clarence
När du räknar upp grupper har jag absolut inga problem med det. När du säger att grupperna består av muslimer eller är islamister har jag inga problem med det. När du säger att du en betydande del av de som läser koranen är galna hundar däremot har du för mig gjort en rejäl tankevurpa.
|
Det har förekommit ett flertal studier, opinionsundersökningar och rapporter där antalet "radikaliserade" islamister bland den totala muslimska populationen försökt uppskattats. Dessa kan ge en bitter eftersmak då de uppenbart inte alltid är neutrala, men här kommer två exempel ur mängden, från tidningar som knappast per definition skulle vara "islamofobiska":
Poll utförd av Sunday Telegraph, 2006:
Citat:
The poll suggested that 40% of British Muslims wanted shariah law in the United Kingdom, and that 20% backed the 7/7 bombers. Another poll from that year showed that 45% of British Muslims said that 9/11 was an American/Israeli conspiracy; that poll showed that one-quarter of British Muslims believed that the 7/7 bombings were justified.
|
En ännu mer oroande undersökning i Newsweek gjorde gällande att ca 16% av fransmännen sympatiserade med IS / ISIS!
Källa:
http://www.newsweek.com/16-french-ci...l-finds-266795
Var ligger tankevurpan? Kanske är det rentav de som förnekar ovan nämnda resultat som står för denna?!
Ps. Stora delar av den tyska befolkningen hade de facto hjärntvättats innan andra världskrigets utbrott. Många betedde sig just som galna hundar och hatet mot judar var inte förbehållet SA och SS. Hitler dyrkades långt in på fyrtiotalet av en väldigt omfattande del av befolkningen.