Visa ett inlägg
Oläst 2015-01-11, 20:46 #39
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Vad är modernitet för dig? För mig kan det nog sammanfattas i ungefär acceptans, respekt och humanism. Bland mina religiösa vänner kan jag då känna att de är lite modernernare än ateisterna. Extrema agnostiker blir i den bilden precis lika omoderna som religiösa fanatiker.

Veganers handlingar drabbar väl ändå minkfarmare rätt hårt, precis på samma sätt som muslimers drabbar oskyldiga genom terrordåd. Det är tydligen ett väldigt tydligt orsakssamband för många som i andra fall faktiskt tar vetenskap och bevisledning som något positivt. Applicera samma logik (dra till extrem och likställ) på de dominerande politiska ideologierna i väst så får man helt plötsligt en hel värld styrd av livsfarliga idioter.
Modern för mig är att tro inte Gud finns och att det är på samma nivå som tro på tomten. Och hela religion bygger på en Gud som grund.

Men oavsett kommer alltid folk ha åsikter eller tro på något, så oavsett om religion blir mer modern eller finns kvar eller inte kommer det nog påverka mindre.

För politik kan vara lika blodig den, bara kolla på extremvänstern. Eller veganer, även om inte alla veganer är extrema och hotar eller går på minkfarmar.

Och svårt bestämma vad som är rätt, om majoriteten i ett land tycker en sak och majoriteten i annat land tycket något annat så blir det svårt säga vem som är mer rätt eller inte.

Om en politiker i Sverige hade fått för sig det skulle serveras hund o katt till skolmaten hade han blivit mordhotat av vissa och emot sig stor det i Sverige. I andra länder hade en sådan åsikt inte varit konstigt.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat