Visa ett inlägg
Oläst 2015-01-11, 20:38 #38
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
En annan intressant fråga är kan en religion bli "modern" eller kommer den automatiskt försvinna då religion inte kan gå ihop med modernt samhälle med fakta, forskning och teknik?

Sedan inte säkert religion kommer vara framtidens problem ens, politik kan med vara illa. Eller även veganer är nästan som en religion. Med rätt korkat, men det drabbar dock ingen annan utan frivilligt val.
Vad är modernitet för dig? För mig kan det nog sammanfattas i ungefär acceptans, respekt och humanism. Bland mina religiösa vänner kan jag då känna att de är lite modernernare än ateisterna. Extrema agnostiker blir i den bilden precis lika omoderna som religiösa fanatiker.

Veganers handlingar drabbar väl ändå minkfarmare rätt hårt, precis på samma sätt som muslimers drabbar oskyldiga genom terrordåd. Det är tydligen ett väldigt tydligt orsakssamband för många som i andra fall faktiskt tar vetenskap och bevisledning som något positivt. Applicera samma logik (dra till extrem och likställ) på de dominerande politiska ideologierna i väst så får man helt plötsligt en hel värld styrd av livsfarliga idioter.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat